Μιλήσαμε με τέσσερις μουσικούς δημοσιογράφους και παραγωγούς για το κομμάτι που στιγμάτισε την εναλλακτική αθηναϊκή σκηνή και το κοινό της και ακούστηκε στα ερτζιανά –και όχι μόνο– περισσότερο από κάθε άλλο.

“I’m picking words as I go, holding my breath till I show”. Ξεκινάει το χαρακτηριστικό ριφ και απευθείας μπαίνεις στο mood. Το πόδι χτυπάει ρυθμικά το πάτωμα. Ανεπαίσθητα, ξεκινάς να λικνίζεσαι, “then my body starts to shake”. Οι στίχοι καρφώνονται στο μυαλό σου, μην έχοντας σκοπό να φύγουν ποτέ. Ψιθυρίζεις “And if you meet me tonight, don’t let me out of your sight”, κάνοντας eye contact με το εκάστοτε φλερτ σου σε ένα από τα μπαρ του κέντρου.

Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός τρεμοπαίζει στο ρυθμό και με το “Come on and give me a kiss. Be the one to teach me this” η ένταση ανεβαίνει. Το Picking Words είναι από τα κομμάτια που έχεις τόσα πολλά να πεις, όμως δεν είναι τόσο εύκολο να διαλέξεις τις λέξεις. Αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα τραγούδι με (περίσσιο) γκελ. Έχει αυτό που λέμε hook, αυτό το «κάτι» που εξασφαλίζει ατελείωτες ώρες airplay. 

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το πολυσυζητημένο και πολυπαιγμένο track το 2014, παιζόταν πραγματικά σε κάθε ραδιοφωνικό σταθμό, σε κάθε εκπομπή, σε κάθε μαγαζί και το ήξερε όλος ο κόσμος απ’ έξω. Έβλεπες τα πλήθη να το τραγουδάνε και να διασκεδάζουν. 

Η Σtella (aka Στέλλα Πολυχρονοπούλου) πλέον έχει υπογράψει με την δισκογραφική των Nirvana, τη θρυλική SUB POP Records, όπου κυκλοφόρησε το 2022 το πρώτο της διεθνές άλμπουμ “Up and Away”, ενώ μαθαίνουμε ότι ολοκληρώνει και τον επόμενο δίσκο της, ο οποίος θα κυκλοφορήσει μέσα στην επόμενη χρονιά.

Σίγουρα θέλουμε να πούμε στη Σtella “But from the moment we met, there’s not an ounce of regret”. Μας χάρισε απλόχερα αμέτρητες μουσικές εμπειρίες κι ευφορικές μελωδίες, συνοδεύοντας εδώ και μια δεκαετία στιγμές της ζωής μας που θα μείνουν αξέχαστες. Για αυτό χαιρόμαστε πολύ που την γνωρίσαμε πριν από μία δεκαετία και την βλέπουμε να εξελίσσεται μουσικά συνεχώς μέχρι και σήμερα, κρατώντας πάντα αυτό το γλυκό, χαμηλό προφίλ, με το συνεσταλμένο αλλά και γεμάτο ερωτισμό βλέμμα της που σε μαγνητίζει σε κάθε της live. 

Το Σάββατο 23 Μαρτίου, η Σtella γιορτάζει 10 χρόνια από την επίσημη κυκλοφορία του Picking Words, με μια μεγάλη επετειακή συναυλία στο Gagarin 205 και το καλοκαίρι θα «οργώσει» την Ευρώπη, καθώς θα εμφανιστεί σε διάφορα headline events και μουσικά φεστιβάλ. 

Ας δούμε όμως τι έχουν να πουν τέσσερις άνθρωποι που ξέρουν καλά από μουσική για το “Picking Words”:


Καθημερινή

Πριν 10 χρόνια ένα αειθαλές, ραδιοφωνικό χιτ ακούστηκε στα ερτζιανά. Ηταν κοφτό, επαρκώς indie αλλά και αρκετά πιασάρικο για να γίνει σημαία των εναλλακτικών ραδιοφώνων. Ενα μουσικό “comfort food” τόσο για τους ανθρώπους που ξέρουν απ’ έξω τον κατάλογο της 4AD, όσο και εκείνων που «έφαγαν τα νιάτα τους» σε πνιγηρά clubs με επιτακτικά bpm.

Ηταν το “Picking Words” που σύστησε στο ευρύ κοινό τη Σtella. Η αρχή του μίτου για να ξεδιπλώσει η μουσικός τη διαυγή στόφα που την τελευταία δεκαετία έχει χαρακτηρίσει κάθε δουλειά της και της επέτρεψε να γράψει ποπ τραγούδια, μετριασμένης ευφορίας και υποδόριων ψηγμάτων μελαγχολίας. Πήγε στο SXSW στο Οστιν, υπέγραψε στην «πολλή» Sup Pop, πάντως, αν σε μία έκτακτη ανάγκη θα έπρεπε να διασώσει ένα μόνο τραγούδι από το μουσικό της «σπίτι», αυτό θα όφειλε να είναι το “Picking Words”. 


Kosmos 93,6 – Urban sounds

Με μια χώρα στη δίνη της οικονομικής κρίσης και μια στροφή των καλλιτεχνών σε μια πιο DIY προσέγγιση της μουσικής τους, τα εγχώρια μουσικά 10s θα τα θυμόμαστε έντονα για πολλούς λόγους. Κι ενω κάθε χρονιά είχε αξιόλογα δισκογραφικά highlights και πρωταγωνιστές, στου δρόμου τα μισά της εν λόγω δεκαετίας, προκύπτει αυτό το άλμπουμ, με αυτό το ομότιτλο κομμάτι. Το “Picking words”. Και είναι αυτό το ριφ στο ξεκίνημα του, σαν να λειτουργεί ως το τέλειο teaser για να μας “προειδοποιήσει” πως εδώ έρχεται κάτι διαφορετικό. 

Το 2015 δεν είχα ξεκινήσει ακόμη στο ραδιόφωνο, παρόλα αυτά ως ακροατής θυμάμαι έντονα να παίζει μανιωδώς το “Picking words” σε πολλούς σταθμούς και το κυριότερο να επικρατεί η εξής εντύπωση και στιχομυθία στο ευρύ κοινό: «Το άκουσες; πολύ ωραίο! Από που να είναι άραγε η καλλιτέχνις;».

Για να φτάσω στην Σtella και το σήμερα, 10 χρόνια μετά, η Sub Pop μοιάζει το επιστέγασμα μιας συνεχόμενης ανοδικής πορείας για μια καλλιτέχνη που παρά τη φυσιογνωμική συστολή και εσωστρέφειά της, έδειξε από την πρώτη στιγμή, από εκείνο το άλμπουμ, εκείνο το κομμάτι και εκείνο το ριφ, πως έχει την τόλμη, την σοβαρότητα, την συνέπεια –και το κυριότερο, το πείσμα– για να σπάσει όλους τους γνωστούς φραγμούς που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι εγχώριοι καλλιτέχνες και να τρέφει συνεχώς το όνειρο της με έναν ολοένα και πιο βαθύ ορίζοντα.


Avopolis

Δεκέμβριος 2014, γραφεία En Lefko 87,7 Μαρούσι. Η χαρακτηριστική μπασογραμμή της εισαγωγής του “Picking Words” γίνεται εν μία νυκτί σύνθημα και παρασύνθημα. Τον επόμενο χρόνο  η Kafka (τότε διευθύντρια προγράμματος) θα της πάρει συνέντευξη για τα 5/25 Live Sessions, το κομμάτι θα παίζει σε heavy rotation στον σταθμό, θα γίνει «κτήμα» του και jingle του.

«Δικό μας παιδί» η Σtella, εξάλλου ο Nteibint (Γιώργος Μπακαλάκος), με τον οποίο συνεργάστηκε στην παραγωγή του πρώτου της δίσκου, δεν βρίσκεται παρά ένα γραφείο πιο πέρα. Έχει προηγηθεί το “Holding Grass” των Fever Kids (Σtella και Αλέξης Ζαμπάρας), το «κομμάτι που ξεκινά με μια ανάσα» παίζει για καιρό αποκλειστικά στον En Lefko, οι ακροατές το ψάχνουν σαν τρελοί κι αυτό δεν υπάρχει ούτε στο YouTube.

Έτσι ακριβώς έσκασε η Σtella στα ερτζιανά εκείνον τον καιρό και δέκα ολόκληρα χρόνια μετά, όσοι ήμασταν δίπλα της στα πρώτα βήματα όλο καμάρι παρακολουθούμε τη διεθνή, πλέον, πορεία του «δικού μας παιδιού» που -μετά από χρόνια επιμονής και υπομονής- δισκογραφεί πλέον στην Sub Pop, κλείνει απανωτά live στο εξωτερικό και έχει κομμάτι με πάνω από 35 (!) εκατομμύρια streams στο Spotify (“Charmed”). Ο ρομαντικός εαυτός μας θα την θυμάται πάντα ως ένα από τα τελευταία παραδείγματα μουσικών της ελληνικής αγγλόφωνης σκηνής που σε εγχώριο επίπεδο αναδείχθηκε μέσα από γνωριμίες, συνέργειες, ζυμώσεις, και αυθεντική αγάπη για την καλή μουσική.


elculture.gr

Είναι λίγα τα κομμάτια που καταλαβαίνεις από την εισαγωγή τους. Είναι λίγοι οι καλλιτέχνες που την τελευταία δεκαετία δεν χρειάζεται shazam για να καταλάβεις δουλειές τους, είτε από την ιδιοσυγκρασία του ήχου τους, είτε από την φωνή τους. Είναι λίγοι οι νέοι καλλιτέχνες που όταν ανακοινώνεις στη μητέρα σου ότι δέχτηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σου, ακολουθεί ο επόμενος διάλογος:-Ελένη: Α! Ναι αυτό το κορίτσι έχει αυτό το φανταστικό κομμάτι…

-Μύριαμ: Ναι mommy, το “Picking Words”!

-Ελένη: Βάλτο, βάλτο! 

Έχει συναισθηματική νοημοσύνη το κομμάτι αυτό και το αντιλήφθηκα όταν έβγαλα από την εξίσωση τον παράγοντα «στίχος». Η μελωδία του σε οδηγεί και το μυαλό σου ακολουθεί. Ωστόσο, κάθε φορά που ακούω τη φωνή της Σtella σε αυτό το τόσο αληθινά συναισθηματικό storytelling να συγχρονίζεται με τα synths και το beat καταλαβαίνω πως αυτά τα δέκα χρόνια το κομμάτι της, μου έχει κάνει παρέα τόσο με το πρώτο μέρος και τον στίχο “Come on and give me a kiss/Be the one to teach me this” να κάνει τα πόδια μου να τρέμουν, όσο και με το δεύτερο μέρος και τον στίχο “It’s time to clean up the mess/ Cause I’m starting to love you less” που έκανε το μυαλό μου να καθαρίσει. 

Σtella, εύχομαι στα επόμενα δέκα χρόνια να το τραγουδάω με την κόρη μου. 


Σtella – Celebrating 10 Years @Gagarin
Opening act: Bhukhurah.
Προπώληση: more.com , τα καταστήματα Public και το υπόλοιπό δίκτυο του More (πρώην viva).

Γνωμούλα;
+1
0
Έκλαψα
+1
0
Βαριέμαι
+1
0
Νευρίασα
+1
0
Αγαπώ
+1
0
Σοκαρίστηκα