Είναι πρωί Δευτέρας, πράγμα που σημαίνει ότι αφού πιούμε, απαραιτήτως, καφέ, πολλοί από εμάς σκρολάρουμε για λίγο στα Social Media, να δούμε τι γίνεται στον κόσμο – μα κυρίως τι έχουμε χάσει το Σαββατοκύριακο που πέρασε.
Και το προηγούμενο μάλλον χάσαμε πολλά, αφού το διαδίκτυο σήμερα βρίθει από σχόλια για μια παράσταση, που «απογοήτευσε», «ενόχλησε», «ήταν απαράδεκτη» και «μας έθιξε».
Τι έγινε ρε παιδιά;
Συγγνώμη τι έχει γίνει ακριβώς, λείπω σε διακοπές κ είμαι λίγο εκτός απ τα δρώμενα αν θέλετε πείτε μου σας παρακαλώ!!!
— Mary (@Mary83156341) July 16, 2023
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, συνοδευόμενο από τον ατελείωτο και πρωτοφανή καύσωνα, που βιώσαμε κυριολεκτικά στο πετσί μας, πολλοί το θεώρησαν μια καλή ευκαιρία για μια ωραία καλοκαιρινή, σύντομη εξόρμηση. Εκτός, όμως, από τις ασφυκτικά γεμάτες παραλίες της Αττικής, στις οποίες, ειδικά τώρα δεν έπεφτε καρφίτσα, γέμισαν και τα θερινά θέατρα.
Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, μάλιστα, το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου (14 & 15/07), οι θεατές παρακολούθησαν την παράσταση «Σφήκες», βασισμένη στο έργο του Αριστοφάνη. Το έργο παρουσιάστηκε σε ελεύθερη διασκευή της Λένας Κιτσοπούλου, η οποία υπογράφει και τη σκηνοθεσία.
Η παράσταση της Κιτσοπούλου που… «ενόχλησε» το κοινό
Και τις δύο μέρες, το Αργολικό Θέατρο γέμισε με γνωστούς καλλιτέχνες και σπουδαίες, επιφανείς προσωπικότητες, αλλά και απλό κοινό, που ανυπομονούσε να απολαύσει την παράσταση. Ωστόσο, τα πράγματα, μάλλον, δεν πήγαν βάσει σχεδίου…
Κι αυτό γιατί κατά κοινή ομολογία, επρόκειτο για μία παράσταση που ενόχλησε αρκετούς, οι οποίοι, άλλοι απογοητευμένοι, άλλοι σοκαρισμένοι, αποχώρησαν από το θέατρο ακόμη και πριν από τη λήξη της. Αμέσως μετά, και ακούστηκαν και ακόμα περισσότερο γράφτηκαν πολλά, με τα περισσότερα από αυτά να μιλούν για ένα απαράδεκτο, κιτς θέαμα αλλά και ένα θλιβερό αποτέλεσμα, που ξεπέρασε τα όρια της χυδαιότητας.
H Κιτσοπούλου μονοπωλεί το ενδιαφέρον Twitter και κριτικών
Με τούτα και με κείνα, όπως ήταν αναμενόμενο, το hashtag #Κιτσοπούλου στο Twitter έχει κάνει πάταγο. Τη στιγμή που «μιλάμε», μάλιστα, φαίνεται να τρεντάρει στην 4η θέση, με 1.084 tweets παρακαλώ. Αν, τώρα, θέλαμε να χαρακτηρίσουμε τα όσα γράφονται, μάλλον θα λέγαμε ότι κυμαίνονται από επιεικώς αρνητικά έως πολύ αιχμηρά σχόλια, με πολλά από αυτά να ξεπερνούν τα «όρια».
Περί καλλιτεχνικών δρώμενων, κι όσον αφορά τις “Σφήκες” της Λένας Κιτσοπούλου.
— Judge Stalinator Reloaded (@Stalinikos1) July 15, 2023
Εσείς που έχετε προγραμματίσει να δείτε την σημερινή παράσταση στην Επιδαυρο, μπορείτε πολύ απλά να μην πάτε.
Ή…να πάτε, και να δείτε από πρώτο χέρι τι εστί “ο απόλυτος διασυρμός του θεάτρου”. pic.twitter.com/tupSDRmK6w
Η #Κιτσοπούλου ήταν ανέκαθεν μια μαλάκω. Γερά χωμένη στο τραγικό μας “σύστημα” με καλα κονέ έφτασε να φάει λεφτά ΚΑΙ από την Επίδαυρο.
— Cersei Drake (@DCersei) July 16, 2023
Συνεχίστε , μπορούμε πάντα και χειρότερα. pic.twitter.com/Dn0j2JD3Qu
Δεν θα πω τίποτε άλλο για την αηδία της #Κιτσοπούλου απλά θα ρωτήσω αν υπάρχει δικλείδα επιστροφής των κρατικών κονδυλίων που δαπανήθηκαν για την τραγική παράσταση από τους κρατικούς φορείς. Άλλο η στήριξη στην τέχνη κ άλλο η στήριξη στην καταστροφή της τέχνης. Λυπηρό απλά.
— Despoina Tripylioti (@Anselmus) July 17, 2023
Σφήκες του Αριστοφάνη από #Κιτσοπούλου. Μακραν η χειρότερη παρασταση του Φεστιβάλ. Ένας σχεδόν παραληρηματικός μονόλογος ο οποίος είχε ως μοναδικό σκοπό να εκθειάσει το Εγω της σκηνοθέτριας με στίχους που μόνο η τραπ μουσική θα ζήλευε.
— Eleni Routsi (@eleni_routsi) July 16, 2023
Κρίμα για το αρχαίο θέατρο. Ειλικρινά. pic.twitter.com/WRh1sQWre4
Εκτός αυτού, αδιαμφισβήτητα αυτή η παράσταση ήταν, θα λέγαμε, «βούτυρο» στο ψωμί και των κριτικών, οι περισσότεροι από τους οποίους έσπευσαν να της δώσουν αρνητικό πρόσημο, χωρίς αυτό, βέβαια, να σημαίνει ότι δεν διχάστηκαν.
Ανάμεσα σε αυτούς, ο Πέτρος Τατσόπουλος αλλά και η Ματίνα Καλτάκη, η οποία τόνισε: «Εντάσσεται δικαιωματικά στην βραχεία λίστα των χειρότερων παραστάσεων που έχω δει στη ζωή μου!». Σειρά είχε τώρα η Έλενα Ακρίτα, που οι, τις περισσότερες φορές, αιχμηρές απόψεις της σίγουρα δε μας βρίσκουν πάντα σύμφωνους, αυτή τη φορά, όμως, δε θα μπορούσαμε να μην παραδεχτούμε ότι έχει ένα δίκιο, κυρίως στο: «Βάλτε το μαχαίρι στο θηκάρι και ήρεμα λίγο, έχουμε και καύσωνα….».
Και, πράγματι, τώρα, μήπως πολύ «κακό» για το τίποτα; Η πρώτη ή η τελευταία παράσταση ήταν που σε πολλούς άρεσε και σε ίσως και περισσότερους δεν άρεσε;
Και εντάξει, αυτοί που δεν είχαν ξαναδεί ποτέ Κιτσοπούλου, δεν ήξεραν, εκείνοι που ήξεραν γιατί πήγαν; Ή μήπως θιχτήκαμε περισσότερο με μία, για πολλούς, κακής αισθητικής παράσταση, που έλαβε χώρα στον ιερό χώρο της Επιδαύρου, όταν στον ίδιο τόπο κάποτε έπαιζαν παιδοβιαστές;