Για 29η συνεχόμενη χρονιά, οι Νύχτες Πρεμιέρας θα μεγαλώσουν τα βράδια μας από τις 27 Σεπτεμβρίου έως τις 9 Οκτωβρίου με προβολές σε Δαναό, Ιντεάλ, Άστυ, Άστορ, Μέγαρο Μουσικής, Παλλάς και Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ρίξαμε μια διεξοδική ματιά σε όλα τα τμήματα και κάναμε μια προσεκτική επιλογή για το τι να μην χάσετε. Ανεξερεύνητα κλασικά διαμάντια, πολυαναμενόμενες πρεμιέρες, συζητήσεις με δημιουργούς και θεματικά πάρτι πλαισιώνουν την εκδήλωση.

Twilight (Λυκόφως, 1990)

Σε έναν ορεινό χωριό της Ουγγαρίας, ένας αστυνομικός καλείται να επιλύσει μια σειρά από δολοφονίες με θύματα μικρά κορίτσια, μια υπόθεση που θα του γίνει εμμονή. Επί δεκαετίες, άγνωστο και ιδωμένο από ελάχιστους σε όλο τον κόσμο, το αριστουργμα του Γκιόργκι Φεχέρ επανήλθε στο φως μόλις πρόσφατα και χαιρετίστηκε ως ένα μεγάλο έργο του παγκόσμιου σινεμά. Γυρισμένο σε εκθαμβωτικό ασπρόμαυρο φιλμ, το “Λυκόφως” ήταν η πρώτη ταινία του σκηνοθέτη, ο οποίος θα γύριζε μονάχα μια ακόμα ταινία πριν εγκαταλείψει την σκηνοθετική καρέκλα, αφήνοντας εντούτοις πίσω του ένα σπουδαίο έργο που θα επηρέαζε τον συμπατριώτη του, Bela Tarr. 

Ένα αστυνομικό θρίλερ που φλερτάρει με την ταινία τρόμου και καταλήγει σε υπαρξιακό δράμα.

Only the River Flows (Όπως κυλάει το ποτάμι, 2023)

Μια παράκτια επαρχιακή κωμόπολη στην Κίνα βλέπει την ηρεμία της καθημερινότητάς της να διαταράσσεται από μια αλυσίδα φόνων. Ενας νεαρός αστυνομικός αναλαμβάνει την υπόθεση και, υπό την πίεση των ανωτέρων του, για τον άμεσο εντοπισμό του ενόχου συλλαμβάνει γρήγορα έναν ύποπτο. 

Ωστόσο, σύντομα θα αρχίσει να πιστεύει ότι ο αληθινός ένοχος βρίσκεται ακόμα εκεί έξω.

Επηρεασμένος από την κορεατική σχολή αστυνομικού θρίλερ, το εσχατολογικό σινεμά του Ντέιβιντ Φίντσερ, τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του Μπράιαν ντε Πάλμα και την νεονουάρ αισθητική του “Oldboy”, ο Γουέι Σουτζούν, στο ντεμπούτο, του αναμειγνύει τα μοτίβα της ταινίας μυστηρίου με ένα ιδιαίτερο μαύρο χιούμορ και μια αύρα χιτσκοκικού σασπένς.

Κι όλα αυτά, σε μια από τις πιο ατμοσφαιρικές μυστηριώδεις και καλογυρισμενες πρεμιέρες της φετινής διοργάνωσης που καταφθάνει με διθυράμβους από τα φεστιβάλ του εξωτερικού, όπου έχει ήδη προβληθεί.

A Touch of Zen (Το άγγιγμα του Ζεν, 1971)

Μια μεταμφιεσμένη νεαρή αριστοκράτισσα που διώκεται από αξιωματούχους της κυβέρνησης καταφεύγει σε ένα απομονωμένο χωριό, το οποίο ενδέχεται να είναι στοιχειωμένο. Όταν αποκαλυφθεί ποια είναι στην πραγματικότητα, τόσο η ίδια όσο και οι σύντροφοί της θα χρειαστεί να τα βάλουν με πολυάριθμους, πανοπλους αντιπάλους. 

Ο σκηνοθέτης Κινγκ Χου ήταν ο άνθρωπος που μετέβαλε για πάντα τον κινηματογράφο πολεμικών τεχνών, το λεγόμενο “Wu Xia”, προσδίδοντάς του αισθητική μεγαλοπρεπεια και φιλοσοφικές προεκτάσεις. Το “Άγγιγμα του Ζεν”, το αναμφίβολα κορυφαίο επίτευγμα της φιλμογραφίας του, είναι μια ταινία που δεν σταματά να εκπλήσσει τον θεατή, να τον συναρπάζει – παρά την τρίωρη διάρκειά της – και να διευρύνει εντυπωσιακά τα όρια του είδους που υπηρετεί. 

Η ιστορία φαντασμάτων συναντά το πολιτικό θρίλερ και οι άψογα χορογραφημενες σκηνές δράσεις εναλλάσσονται με ένα ιδιοφυές σχόλιο πάνω στην ανθρώπινη φύση.

Η ταινία του Χου είναι ο ορισμός του κινηματογραφικού έπους και η προβολή της στη χώρα μας είναι ένα σπάνιο γεγονός που αξίζει να βιώσετε.

Variety (1983)

Μια δημοσιογράφος, θέλοντας να γράψει το επόμενο άρθρο της, πιάνει δουλειά ως ταμίας σε κινηματογράφο που προβάλλει ταινίες ερωτικού περιεχομένου και έτσι έρχεται σε επαφή με το περιθώριο της Νέας Υόρκης. 

Ο ανδροκρατούμενος κόσμος της ασκεί έλξη, σύντομα όμως θα χάσει τον έλεγχο, όταν αποκτήσει εμμονή με έναν πλούσιο θαμώνα. Άγνωστο διαμάντι του ανεξαρτητου αμερικανικού κινηματογράφου, η ταινία της Μπέτ Γκόρντον περιγράφεται από τους κριτικούς ως μια φεμινιστική εκδοχή του σκορσεζικού “Ταξιτζή”. 

Σε αυτό το πρωτότυπο και υποβλητικό νεονουάρ, η ηρωίδα είναι μια ατρόμητη γυναίκα που ανατρέπει τα στερεότυπα, αγκαλιάζει τις φαντασιώσεις της και χαράζει το δικό της, επικίνδυνο μονοπάτι μέσα στους κακοφημους δρόμους και τις άγριες νύχτες της πόλης που δεν κοιμάται ποτέ.

Killers of the Flower Moon (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού, 2023)

Η καινούργια ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, βασισμένη στο συγκλονιστικό χρονικό μιας σειράς δολοφονιών που έλαβαν χώρα στην Οκλαχόμα, στις αρχές του 20ου αιώνα. Συνδυάζει το κοινωνικό σχόλιο πάνω στους θαμμένους σκελετούς της αμερικανικής ιστορίας με μια σπαρακτική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε μια ιθαγενή και τον αφελή σύζυγό της. Η Αμερική περνά από την εποχή της Άγριας Δύσης στο μοντέρνο κόσμο και ο μεγαλύτερος, εν ζωή, σκηνοθέτης μας συστήνει την πλέον αναμενόμενη ταινία της χρονιάς.

The Boy and the Heron (Το αγόρι και ο ερωδιός, 2023)

Ο αγαπημένος μας Χαγιάο Μιγιαζάκι επιστρέφει στο σινεμά μετά από δέκα χρόνια!

Η νέα του ταινία, η οποία αντλεί πηγή έμπνευσης, σε μεγάλο βαθμό, από τα προσωπικά βιώματα του δημιουργού της, αφηγείται με οπτικά μεγαλοπρεπή τρόπο την ιστορία ενός αγοριού που, μετά τον θάνατο της μητέρας του, καταφεύγει με την οικογένειά του στην εξοχή. 

Εκεί, θα γνωρίσει έναν μυστηριώδη ερωδιό.

Οι πρώτες κριτικές μιλούν με ενθουσιασμό για την ταινία, η οποία ενδέχεται να είναι η τελευταία του Ιάπωνα σκηνοθέτη.

Γνωμούλα;
+1
0
Έκλαψα
+1
0
Βαριέμαι
+1
0
Νευρίασα
+1
0
Αγαπώ
+1
0
Σοκαρίστηκα